.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرافات فرهنگ مهدوی را تهدید می کند

منصور علی اصغری، کارشناس زبان و ادبیات فارسی و مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: متأسفانه ما در بخش فرهنگ کوتاهی می‌کنیم. به ویژه وقتی که می‌خواهیم بودجه را تنظیم کنیم، چرا که همیشه بودجه کمی برای فرهنگ در نظر می گیریم و این در دراز مدت آثار و پی‌آمدهای منفی خواهد داشت. ما باید در بخش بودجه بیش‌تر بکوشیم و سعی کنیم فرهنگ از نظر مالی جایگاه بهتری داشته باشد.

وی افزود: دولت نهم توجه ویژه‌ای به موضوع فرهنگ دارد که جای خشنودی است. امیدواریم در این مرحله حساس که دشمنان آماده شده‌اند به فرهنگ ما آسیب برسانند و مسئله ناتوی فرهنگی پیش آمده است، هم از نظر کیفی و کمی بکوشیم فرهنگ به جایگاه اصلی خود باز گردد.

علی اصغری، مبارزه فرهنگی را بهترین راه برای جنگیدن با فرهنگ مهاجم دانست و گفت: باید از نظر فرهنگی با فرهنگ مهاجم جنگید. امروزه رسانه‌هایی چون تلویزیون و اینترنت و ماهواره وارد فضای زندگی مردم شدند و دشمن به یاری این رسانه‌ها قصد دارد جوانان ما را محاصره کند. با توجه به این که ملت ما از دیرباز، ملت فرهنگی بوده است، پسندیده است که ما در این زمینه کوتاه نیاییم و از ابزارهای فرهنگی برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 آذر 1386
جناب آقاي اصغري بفرمايند آيا آنچه در رسانه رسمي و پر بيننده كشور كه از هر رسانه ديگري تاثير گذارتر مي باشد به اندازه كافي به موضوع فرهنگ رسيدگي مي شود. آيا جوانان ما كه به زعم آقاي اصغري تحت محاصره فرهنگي رسانه هاي گوناگون قرار دارند مي توانند توسط رسانه هاي در اختيار هدايت شوند. آيا رسانه ملي به اندازه اي كه اعتبار مصرف مي كند، در هدايت جوانان نقش داشته است؟ اعتبارات فرهنگي را مي خواهيد در كجا مصرف كنيد و به چه كاري بزنيد. آيا مي خواهيد مثلاً مجوز كتب آنچناني را صادر كنيد و با هزينه اين مردم كتب و CD هايي را مجوز بدهيد كه بر خلاف دين و مصالح آنان باشد و يا هنرمنداني!!! را تشويق و تقويت بكنيد كه خود در درون خود هزار مشكل دارند و با چهره كردن آنها در جامعه از اين عناصر به عنوان چهره هاي قابل تقليد براي جوانان درست بكنيد؟ شما مي دانيد كه بسياري از اهالي هنر كه پيشة اصلي آنها هنر مي باشد قيد چنداني را در خود احساس نمي كنند و تحت عنوان داشتن فكر باز و اجتماعي بودن و ... تنها هنري كه از آنها مي بارد بلاحت است و نوعي سكولاريسم فرهنگي و بي خياليسم لاقيدي است. حال شما با اعتبارات و پول همين ملت مي خواهيد اينها را براي جوانان الگو قرار دهيد و به عنوان اسوه هاي حسنه به جوانان معرفي كنيد. امروزه رسانه ملي بيشترين بودجه را به مصرف مي رساند ولي بهره اي كه از آن به مردم مي رسد به مراتب كمتر از آنچيزي است كه بايد باشد و براي چهره سازي ها تحت عنوان تجليل از هنرمندان فلان فيلم و بهمان سريال چه خرج ها كه از جيب مردم نمي شود. آيا شما (منظور كليت ارشاد است) هيچ نظارت جدي بر آنها داريد. آيا بر فضاي فرهنگي سينماها و مسائلي كه در سالنها مي گذرد تسلط داريد؟ از كدام خدمات فرهنگي صحبت مي فرماييد؟ لطفاً موارد آنها را بر شماريد تا قابليت بررسي و نقد پيدا نمايد.
ارشاد مازندران 22 آذر 1386
با سلام و تشكر از نظر شما
ابتدا منبع خبر مشخص شود بسيار خوب است!!
بعد از پيشنهادها و راهكارهاي سازنده شما حتما بهره مند خواهيم شد، اگر راهكاري در اين زمينه به نظرتان مي رسد ارائه فرمائيد. حتما استقبال خواهيم كرد
با تشكر
منصور علي اصغري مسئول روابط عمومي ارشاد مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.